Pages

Monday, December 5, 2011

Alternatif kepada Astro Openbox S9/S10HD

Openbox S10 HD
 


Openbox S9 HD


Salam semua...

Kepada rakan2 yang membaca blog saya, saya ingin mengumumkan bahawa saya telah berjaya menjadi supplier untuk barangan ini. kepada pembaca yang belum paham atau tahu pasai decoder ini kena cari2 la dalam blog saya ni: http://anakjatimalau.blogspot.com/2011/11/bicara-satelit-tv-astro-thaisat-indosat.html

Untuk pakej yang saya sediakan adalah :

Decoder Openbox S9 dan S10 HD. Coming soon S11 & S12 HD. Saya akan memberi langganan lengkap Astro channel kecuali Beyond dan First.

Bayaran: 
RM570 untuk Decoder dan langganan setahun!!! setelah cukup setahun, hangpa semua sambung bayaq RM220 saja. Tak ada bayaran bulanan kecuali bayaran Internet saja...kalau dikira2 sebulan bayaq 20 ja utk full pakej...murah sgt dah. kalau nak compare ngan supplier lain.

Kenapa ada Internet:
sebab kita sharing guna server da, internet tu bukan nak download, kita just connect ke owner server saja. pastu giliran satelit astro la tembak kat dish hangpa tadi tu. Utk soal internet tu, aku cuma guna streamyx 380kbps saja, sambil2 tu aku dok main intrnet...x da masalah pun. Klu hangpa guna >1mbps atau Unifi ka, ikut suka hgpa la...hgpa yg bayaq, utk connection ngan server pakai 380kbps pun dah ok..yang penting STABLE!!!STABLE!!!STABLE!!!

Kenapa pilih saya:
Selain dpt astro, klu hangpa ada tambah dish lagi satu, pastu pandai2 la godek2 kat langit tu, hgpa boleh dapat siaran thai lagi...hahaha. baguih x pakej aku...

Hubungi sapa :
klu dah paham ka, tak berapa paham, boleh call aku la...019-5472207, aku post kat hgpa ja...aku x pasang, klu nak suruh aku, upah la skit...hahaha

how it work!!!
chewah...speaking omputih plak...jom tgk carta aliran kat bawah ni...yabeda-dedu!!


15 comments:

  1. en malau...benda ni ada apa2 effect dak??dari segi radiasi..bekalan elektrik plak macam mana??makan kuat dak?safety...lulus dari sirim dak??dan last benda ni astro ble saman ka dak sebab kita rembat chanel dia...dari segi undang2 sah ke x....

    ReplyDelete
  2. 1) Apa la ekau ni, apo kono mengono dongan radiasi pulok. natang ni bukan la dibuat dari nuklear ko lynas ko.... samo cam ekau guno astro lah jugo...nak mari radiasi tang mano???hahaha, lawak la ekau ni, bykkan membaca!!
    2) Elektrik pon samo la, serupo ekau pakai astro la...nok cerito panjang, eden bukan kojo TNB..hehe
    3) Natang ni x makan apo pon, yg makan duit ekau ni aku la...tapi aku mkn x byk cam sedaro ekau Astro tu...hahaha
    4) Sirim lulus...cumo klu nak ada cop sirim, hargo x dapek la muroh cam ni...dah byk rakyat mesia yg pakai natang ni...x do pun tanyo!!!
    5) Astro nok saman ekau apa pasal...lain kali baco la lobih lanjut dalam blog yg den kasik tu...anyway, baguih jugak ekau tanya ni...bertambah la ilmu ekau sikit, ye tak???
    Alhamdulillah, dapek jugo ekau ilmu yo!!!syabash

    ReplyDelete
  3. en malau, RM570 tu warranty berapa lama? Guna 1 ke 2 server? Terima kasih :)

    ReplyDelete
  4. RM590, harga naik sebab shipping kos...
    warranty selama 3 bulan.ada server back-up...

    ReplyDelete
  5. aku ndak satu la bulan depan dapat bonus..

    ReplyDelete
  6. satu ja? iklan la kat satu kampung, satu taman...baru berbaloi!!!hehehe..cukup duit, bgtau erk!!

    ReplyDelete
  7. ada guna kad sim mcm kad astro tu dak..???
    6 bulan yg berikut ny byr kt kau ka..???
    kalau miss byr mcm mana...???
    maaf btnya..??

    ReplyDelete
  8. kad sim? bukan ke kad sim kat HP?smart kad ada, tapi kita sharing guna server, so x yah la membazir kad...sebab tu kena connect internet.

    saya punya bayaran dah naik, RM690 selama setahun. 6 bulan saya x buat!!

    cukup setahun, kami akan update kat awk!!

    ReplyDelete
  9. apa yg membezakn Openbox S9HD,S10HD,S11 & S12HD????
    ne klu iklan kt org kg ne leh dpt income skt kot???

    ReplyDelete
  10. klu thn ne lngan, byr RM690...thn dpn naik lg....mcm mana???

    ada inform dulu sblum naik ka..??

    atau naik harga sb update benda baru ka..??

    ReplyDelete
  11. sy dok belek2 dlm ne pn byrn dh smkin naik...

    mtk penjelasan :
    RM690 (decoder+sewa 12 bln)???
    next 12 bln kena byr brapa lak...???

    ReplyDelete
  12. 1) Openbox ni x da beza sgt pun. paling ketara adalah kat bentuk dia, ada tambah software. mcm kereta la jugak!!yang penting ia terbaik dan berkualiti...bab upah tu saya x jamin, saya buat pakej ni untung x byk mana pun...berbanding ngan geng2 lain...yg penting org lain pun merasa...

    2)Harga oakej ni kita tentu, ikut supplier la, klu depa naik, mungkin ada perubahan sikit dari segi jumlah channel yg akan anda terima..contoh: jika berjaya tambah beyond atau fist, maka langganan akan naik sikit...x terasa sgt la..

    3) bab harga tu, saya no komen, barang saya amik dari china harga dollar US, pastu kena shipping lagi. depa sebagai pengilang boleh naik harga barang ikut suka depa, jadi saya jual ikut harga pasaran la...xkan org tengah cam saya nak rugi semata2 nak bagi customer saya bahagia???pikir2 la, klu harga kekal, x da perubahan mungkin 220 jugak.

    ReplyDelete
  13. Mintak penjelasan mengenai bayaran:

    RM690 (decoder + sewa 12bln)
    Utk next 12bln brapa kena byr??

    ReplyDelete
  14. Anda bayaq RM690 anda dapat decoder dan langganan setahun...cukup setahun bayaq RM220(jika x da tambahan channel) Kalau ada tambahan, harga akan naik sikit...tq

    ReplyDelete
  15. kalau.......espn,starsport,axn dan sebagainya semua blh dapat

    ReplyDelete