Pages

Wednesday, December 7, 2011

Rahsia Tangisan Bayi...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan ibu bapa sekalian.

Tahukah anda bahawa semua bayi di dunia ini berkomunikasi dengan ibu-bapa mereka melalui satu 'Universal Language'. Apakah 'Universal Language' tersebut?

Tangisan...
Ketahuilah bahawa tangisan bayi bukanlah suatu bunyi yang terhasil secara rawak, tetapi ia adalah merupakan satu bentuk komunikasi.
Saya Hanis Amin, ibu kepada seorang bayi comel dan saya boleh memahami 'bahasa' bayi kesayangan saya. Sebenarnya, melalui pemerhatian yang teliti, anda juga boleh memahami apa yang ingin disampaikan oleh si comel anda melalui tangisan mereka. Dari mana anda boleh belajar 'bahasa' bayi ini? Anda lihat dulu apa yang saya telah pelajari dan hasil pemerhatian saya.
Di bawah adalah rakaman video anak kesayangan saya, Muadz. Saya boleh faham apa yang ingin disampaikan oleh  Muadz dengan menggunakan kaedah yang bakal saya dedahkan nanti. 
SIla perhatikan dengan teliti....
Menurut pengkaji, seorang bayi yang LETIH/PENAT dan INGIN TIDUR akan menunjukkan tanda-tanda berikut:
                -------------------------------------------------------------------
                # Bayi akan menangis/mengeluarkan bunyi ‘OWH’.
                # Mulut bayi berbentuk ‘O’ dan seperti menguap. 
                # Menggosok-gosok mata.

                # Bibir mata bayi kemerah-merahan.
                # Pergerakan bayi akan tersentak-sentak.
                # Menarik telinga.
                # Menggeliat.
                # Menolak badannya ke atas.
                # Menggaru-garu kepala.
                -------------------------------------------------------------------
SIla teliti rakaman video berikut dan cuba perhatikan 5 daripada tanda-tanda di atas  yang cuba disampaikan oleh Muadz.

(Tiada dalam rakaman) Muadz terus tidur lena hanya beberapa saat setelah saya dodoikan.
Berdasarkan tanda-tanda di atas, saya faham bahawa Muadz PENAT dan INGIN TIDUR. Maka saya telah ambil tindakan sewajarnya bagi memenuhi keinginan Muadz.
Biasanya, setiap kali bila bayi menangis, ibunya akan terus menyusukannya.
Ketahuilah bahawa lapar bukanlah satu-satunya sebab bayi menangis!
Selain dari LAPAR, bayi anda akan menangis bila menghadapi keadaan-keadaan berikut iaitu PENAT, KEMBUNG PERUT, TIDAK SELESA, PERLU SENDAWA dan beberapa sebab lagi.
Kami sudah tunjukkan secara ringkas melalui rakaman video di atas tentang mesej yang cuba disampaikan oleh bayi bila mereka PENAT. Bagaimana pula mesej yang disampaikan oleh bayi anda bila mereka LAPAR, KEMBUNG PERUT, TIDAK SELESA dan PERLU SENDAWA?
Semuanya Didedahkan Dalam...

Ebook 'Rahsia Tangisan Bayi'
 


>>KLIK SINI UNTUK DAPATKAN EBOOK INI SEKARANG<<
-----------------------------------------------------
Rahsia Tangisan Bayi adalah dalam bentuk ebook, bukannya buku fizikal. Ia hanya boleh didownload melalui satu download page yang akan diberikan melalui email selepas pembayaran dibuat. Bonus-bonus yang ditawarkan juga dalam bentuk elektronik download. Tidak ada sebarang penghantaran yang akan dilakukan. Ebook ini adalah dalam format PDF. Ia boleh dibaca melalui komputer. Jika anda ingin membacanya dengan cara biasa, anda perlu print terlebih dahulu.
-----------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment